10 რჩევა ბიზნეს გეგმის დასაწერად

Კარგი დასაწყის მნიშვნელოვანია : დაიწყეთ ძლიერი, ლაკონური შეჯამებით, რომელიც მოიცავს თქვენს ბიზნესს და გეგმას. ის უნდა შეიცავდეს თქვენი ბიზნესის სახელს, მდებარეობას, პროდუქტს ან სერვისს, რომელსაც სთავაზობთ და თქვენი გეგმების შეჯამებას. ეს არის პირველი ნაწილი, რომელსაც ინვესტორები წაიკითხავენ, ამიტომ გახადეთ ის დამაჯერებელი.

კომპანიის აღწერა: დეტალურად, რას აკეთებს თქვენი კომპანია, რა პრობლემას წყვეტს, თქვენი სამიზნე ბაზარი და რა ხდის თქვენს ბიზნესს უნიკალურს. ამ ნაწილმა უნდა წარმოადგინოს თქვენი კომპანიის მისიის მკაფიო სურათი და ის სარგებელი რასაც მომხმარებელს სთავაზობს.

ბაზრის ანალიზი: გაიგეთ თქვენი ბაზარი მასში შესვლამდე. შეისწავლეთ თქვენი ინდუსტრია, ბაზრის ზომა, ზრდის ტემპი და ძირითადი ტენდენციები. გააანალიზეთ თქვენი კონკურენტები – რას აკეთებენ ისინი კარგად და სად შეიძლება იყოს ხარვეზები, რომლებიც შეიძლება შეავსოს თქვენმა ბიზნესმა.

Გუნდი : გამოიკვეთეთ თქვენი ბიზნესის სტრუქტურა. ვინ არიან გუნდის ძირითადი წევრები და რა როლებს ასრულებენ ისინი? აღწერეთ ორგანიზაციული სქემა, თუ ეს სასარგებლოა. თუ თქვენ გაქვთ მრჩეველთა საბჭო, მიუთითეთ მათი დეტალებიც.

სერვისის ან პროდუქტის აღწერა: აღწერეთ რას ყიდით პროდუქტს/სერვისს, რომელსაც აწვდით. Გაამახვილეთ ყურაღება პროდუქტის უნიკალუურობაზე, რა სარგებელი მოაქვს თქვენი მომხმარებლისთის. განიხილეთ თქვენი პროდუქტის სასიცოცხლო ციკლი. 

მარკეტინგისა და გაყიდვების სტრატეგია: როგორ მოიზიდავთ და შეინარჩუნებთ მომხმარებელს? დეტალურად აღწერეთ თქვენი მარკეტინგული და სარეკლამო გეგმები, თქვენი გაყიდვების სტრატეგია (unique selling proposition)  და როგორ გეგმავთ მომხმარებელთა ლოიალობის გაზრდას. Ნუ იქნებით ზედაპირულები, აღწერეთ კონკრეტული მეთოდები და მიდგომები, რომლითაც მოახერხებთ მომხმარებელების მოზდივას, ყველამ იცის რომ facebook-ზე და სხვა სოციალურ ქსელებს გამოიყნებთ, ინვესტორებს რეალურად თქვენი უნიკალური მიდგომა და ე.წ Hacking აინტერესებთ. 

Რას ითხოვ ? : თუ თქვენ ეძებთ დაფინანსებას, ახსენით, რა მოცულობის თანხა გჭირდებათ მომდევნო ხუთი წლის განმავლობაში, როგორ იქნება გამოყენებული თანხები. Რაც მთავარია მოყევით ის პოტენციური შემოსავლები და მომხმარებელთა რაოდენობის ზრდა, რასაც აღნიშნული ინვესტიცია მოგიტანთ.

ფინანსური პროგნოზები: ეს განყოფილება გადამწყვეტია, თუ თქვენ ეძებთ ინვესტორებს. მოგვაწოდეთ შემოსავლებისა და ხარჯების პროგნოზები, ფულადი სახსრების მოძრაობის ანგარიშგება და ბალანსი მომდევნო სამიდან ხუთ წლამდე. დარწმუნდით, რომ თქვენი პროგნოზები რეალისტურია და დაფუძნებულია საფუძვლიან კვლევაზე.

დანართი: აქ ჩართეთ ნებისმიერი დამატებითი ინფორმაცია, რომელიც ეხმარება თქვენს ბიზნეს გეგმას, როგორიცაა ბაზრის კვლევები, ძირითადი გუნდის წევრების რეზიუმეები ან პატენტები და ლიცენზიები.

თქვენი ბიზნეს გეგმა უნდა იყოს მკაფიო და ლაკონური. მოერიდეთ ჟარგონებს (თუ რაიმეს ვერ თარგმნით it’s okey), შეინარჩუნეთ თქვენი ტონი ფორმალური, დარწმუნდით, რომ დოკუმენტი არ შეიცავს გრამატიკულ შეცდომებს.

გახსოვდეთ, თქვენი ბიზნეს გეგმა არ არის სტატიკური დოკუმენტი. როგორც თქვენი ბიზნესი ვითარდება, ასევე უნდა განვითარდეს თქვენი ბიზნეს გეგმა. რეგულარულად გადახედეთ და განაახლეთ, რათა დარწმუნდეთ, რომ შეესაბამება თქვენს ამჟამინდელ მიზნებსა და ზრდის სტრატეგიას. ეს დოკუმენტი არის თქვენი საგზაო რუკა წარმატებისკენ – გაითვალისწინეთ!

უახლესი

ესეც დაგაინტერესებს